Per Stenebo
2019-09-14 20:06:50
2019-09-14 22:51:57
Peter Slovak apparatdyker i Prag 1960
Sidan 1 av 4

Stenbrott utanför Prag i dåvarande Tjeckoslovakien.
Vattentemperatur ca 15 grader.
Peter, som då var 16 år, hade just gjort sitt första apparatdyk,
och var helt betagen.

Peters kommentar:
Det var frågan om fullständigt besatthet, en religion om du så vill.
Vi hade t.o.m. en egen hälsning.
I stället för "hej", så sa vi " žbluňk",
vilket är ett tjeckisk ord för ljudet som uppstår, när man t.ex. kastar en sten i vattnet!
Nytt, fint och blänkande.


Fyllning skedde från vanliga gasflaskor

Det fanns inga (tillgängliga) utrustningar.
Allt fick letas upp, modifieras och byggas.
Sidan skapades 2004-07-11, uppdaterad 2010-02-14 och 2019-09-14.